Platte kip - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Verbakel - WaarBenJij.nu Platte kip - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Verbakel - WaarBenJij.nu

Platte kip

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een van de dingen die je echt MOET doen hier in Kaapstad is natuurlijk de Tafelberg beklimmen. Je kunt met een kabelbaantje in 5 minuten boven zijn, maar Malou en ik hadden besloten dat we toch maar zouden gaan hiken. We zijn begonnen vanuit de Botanical Gardens in Kirstenbosch. Vanuit hier zijn we via het ‘Skeleton Gorge’ pad omhoog gelopen/geklommen. Op internet stond dat een getrainde wandelaar er ongeveer 3 uur over zou doen om aan de top te komen. Wij vallen blijkbaar dus niet in deze categorie want wij hebben er ruim 4 uur over gedaan. Na elke 100 meter moesten we namelijk weer even uithijgen en bijkomen. Eenmaal de top bereikt zijn we over de top van de berg naar de andere kant van de berg gelopen. Na ruim 6 uur wandelen in totaal hadden we het eigenlijk wel gehad en wilde we naar beneden gaan lopen.. totdat een vriendelijke jongeman ons erop wees dat het nog maar 10 minuutjes lopen was naar het restaurantje waar ze ook ijs hadden. Tja, toen was de keuze niet moeilijk: op naar het ijs! Nadat we alsnog geen ijs maar een salade hadden gegeten en een hoognodige plaspauze hadden gehad gingen we dan echt weer naar beneden toe althans… we moesten natuurlijk eerst nog even twee keer het verkeerde pad nemen voordat we uiteindelijk op de goede route zaten. Nadat we iedereen al 6 keer de weg hadden gevraagd naar ‘Plattekip gorge’ kwamen we erachter dat het toch geen platte kip was maar ‘Platteklip’.. (we vonden het al zo’n rare naam haha).

Toen we uiteindelijk na minstens 10 omgezwikte enkels, 25 km en 8 uur hiken beneden kwamen op asfalt waren we ook wel helemaal op. Eenmaal thuis als een blok in slaap gevallen en heerlijk wakker geworden met de nodige dosis spierpijn.

Op stage deze week flink bezig geweest met mijn onderzoek naar gluten vrije granen en verder nog wat opdrachtjes daarnaast gedaan. Helaaaas hebben ze hier in Afrika extra veel feestdagen wat betekend dat ik maandag nog een extra dagje vrij was, vrijdag wéér vrij ben (dus maar 3 dagen stage!) en die maandag daarop ook weer vrij. Dit weekend hebben we dus weer genoeg leuke dingen op de planning staan.