Chappies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Verbakel - WaarBenJij.nu Chappies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Verbakel - WaarBenJij.nu

Chappies

Blijf op de hoogte en volg Jessica

27 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De laatste twee weken in Kaapstad zijn ingegaan, het aftellen is begonnen. Afgelopen woensdag zijn we voor de laatste keer met een grote groep naar Brass Bell gegaan, de karaokebar. Was erg gezellig! Vrijdag heb ik na stage weer een huurauto opgehaald voor dit weekend. Voor mijn laatste weekend in Kaapstad had ik nog een paar dingen op mijn ‘bucketlist’ staan die ik nog wilde doen voordat ik ga! Iets wat niet op mijn bucketlist stond was de Blue Bird market. Niemand had ooit van deze markt gehoord, ik kwam het toevallig op internet tegen. Heel raar want het was echt een heel leuk marktje! Het is elke vrijdag avond en het is een grote garage/loods. Ze hebben daar het lekkerste eten en een aantal leuke vintage winkeltjes die kleding verkopen. Ik en Ella hadden voordat we binnenkwamen al besloten wat we gingen eten want het eten van deze man zag er heerlijk uit! Uiteindelijk raakte we aan de praat met deze man en hij vertelde ons dat hij een restaurant in Nederland gaat beginnen. Het geld heeft hij, hoe zoekt alleen nog een businesspartner en personeel. En aangezien wij Food Designers zijn kunnen wij hem wellicht helpen! We hebben dus onze email-adressen uitgewisseld en hij heeft ons uitgenodigd voor een gratis ontbijtje bij de Old Biscuit Mill. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! Na de markt zijn we nog even naar Stones gegaan voor één biertje. Aan het biertje hebben we ons gehouden maar de barman heeft ons overgehaald om zijn shotjes te laten proberen. Uiteindelijk hebben we een hele shotjesproeverij gehad haha. Shotjes van lemon merengue pie tot appeltaart en chocolade cake.

De volgende ochtend zijn we natuurlijk naar de Old Biscuit Mill geweest om ons gratis ontbijtje te gaan halen. Heerlijk was het! Hierna zijn we meteen verder gereden naar Hout Bay om vanuit daar Chapman’s Peak Drive te starten. Chapman’s Peak Drive (ofwel: Chappies) is een van de mooiste routes van de wereld en hier zijn ook een aantal autocommercials opgenomen. Het is een 9km lange weg met 114 bochten. Aan de ene kant kijk je tegen een mooie berg aan, aan de andere kant zie je de zee. Het uitzicht is prachtig! We zijn op verschillende plekken langs de weg gestopt om even de nodige foto’s te maken. Voor een extra mooie foto zijn Greta en ik nog even een stuk naar beneden gehiked. Op de weg terug naar boven werd ik even verrast met een slang die voor mij door kroop (help!). De longen uit mijn lijf geschreeuwd en snel naar boven gerend haha. Na Chappies zijn we nog wat gaan drinken bij een strandtentje in Hout Bay en daarna zijn we weer terug naar huis gegaan.
Thuis hebben we lekkere burgers besteld en hebben we een wijn-avondje gehad. Hierna zijn we naar een feestje in een restaurant om de hoek van ons huis gegaan.

Zondagochtend zijn we vertrokken naar de Ostrich Farm. Iets wat ook nog zeker op mijn bucketlist stond! Haha. Helaas was het niet de struisvogelfarm waar je ook op de struisvogel kon rijden want deze is 5 uur rijden. Aangekomen bij de struisvogelfarm hebben we een tour geboekt. Eerst kregen we wat uitleg over de struisvogels en daarna was het tijd om ze te voeren! Toen de struisvogel de maiskorrels zag en begon te eten plaste we bijna in onze broek. Geweldige beesten haha hoe ze met hun lange nek de korrels op pikken. Na het voeren was het tijd om te balanceren, op een struisvogel ei! Deze eieren zijn zo sterk dat zelfs iemand van 150kg op een ei kan staan zonder het te breken.
Hierna hebben we Tom Thumb ontmoet. Tom is s’werelds kleinste struisvogel en staat in het Guinness Book of Records. Tom is erg schattig en lief en wilde erg graag met ons op de foto dus we hebben de nodige selfies met hem genomen haha. Uiteindelijk ook nog wat foto’s gemaakt van ons zittend op een struisvogel en daarna was de tour ten einde.
Na de struisvogelfarm heb ik de auto terug ingeleverd en zijn we naar Mzoli’s vertrokken. Mzoli’s was weer erg gezellig. Dit keer geen vlees van de braai gehad maar de sfeer was erg gezellig! Om half 6 hebben we weer een taxi naar huis gepakt want blijkbaar is het zodra de zon onder is niet meer veilig bij Mzoli’s en slaat de sfeer om. Thuis hebben we eindelijk de Titanic kunnen kijken. We proberen de film al 3 weken te streamen maar de wifi is telkens niet sterk genoeg. Nu werkte hij eindelijk!

Vandaag is mijn allerlaatste week in Kaapstad begonnen.. nog 5 dagen stage lopen en dan is het avontuur voorbij! Deze week nog lekker veel uit eten in Observatory om afscheid te nemen van al het lekkere eten hier. Vrijdag is mijn goodbye-party en dan zaterdagochtend snel nog een ontbijtje halen bij de Old Biscuit Mill voor de laatste keer en dan om 10 uur zal ik een taxi pakken naar het vliegveld. En dan na een lange vlucht van 24 uur in totaal (inclusief 8 uur tussenstop in Doha) ben ik eindelijk weer thuis in ons koude kikkerlandje!