Thai green curry cocktails - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Verbakel - WaarBenJij.nu Thai green curry cocktails - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Verbakel - WaarBenJij.nu

Thai green curry cocktails

Blijf op de hoogte en volg Jessica

21 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vorig weekend zijn we vrijdagavond naar Hout Bay market gegaan om daar lekker te eten. Zaterdagochtend ben ik weer even naar de Old Biscuit Mill geweest om lekker te ontbijten natuurlijk en daarna ben ik met een huisgenootje naar alle vintage winkeltjes in de wijk geweest om een warme trui te kopen (want het is hier ijskoud aan het worden en daar was ik niet op voorbereid!). Uiteindelijk een lelijke grote trui kunnen kopen voor nog geen 5 euro maar hij is wel lekker warm. Daarna heb ik me snel klaargemaakt voor ons chique dinertje. Ella, Malou, Eva en ik hebben ongeveer 2 maanden geleden een reservering geplaatst voor de Pot Luck Club. Een van de beste restaurants in Kaapstad. Op zaterdag was het eindelijk zo ver. We waren bang dat we under-dressed aan zouden komen bij het restaurant dus iedereen had voor de gelegenheid een jurk aangetrokken.. uiteindelijk waren we eerder iets wat over-dressed want de rest zat gewoon in een spijkerbroek in het restaurant haha. We begonnen de avond met een lekker glaasje champagne en daarna hebben we ons eten besteld. De ober heeft ons alles uitgelegd en ons advies gegeven over alle gerechten.. Wij hadden onze keuze echter allang gemaakt: Alles van de menukaart alsjeblieft!! Daar was hij het niet mee eens haha dus hij heeft een paar dingen voor ons weggestreept (gerechten die ‘minder’ waren) en heeft in plaats daarvan de beste gerechten dubbel voor ons besteld. En natuurlijk alle toetjes van de kaart! Het eten was heeeeerlijk! Veruit een van de beste restaurants waar ik ben geweest en ook nog mooi hoog boven op een gebouw met uitzicht over de stad. Het ene na het andere gerecht bleef maar komen. Maar we hebben alles netjes gedeeld. Toen we uiteindelijk alle gerechten hadden gehad zaten we ook bomvol. Tijd voor cocktails! Ik had de barman gevraagd om zijn 4 beste cocktails. Helaas waren deze een minder groot succes dan het eten haha. Een ‘ thai green curry cocktail’ klinkt net zo vreselijk als dat ‘ie smaakt maar uit fatsoen hebben we ze toch maar opgedronken. Toen de rekening kwam was het toch wel even spannend, hoeveel zou het zijn in totaal. Een rekening van 3000 is het geworden. Klinkt veel maar gelukkig was de rekening niet in Euro’s maar in ZAR  Dat kwam er dus op neer dat we 750 per persoon hebben betaald wat omgerekend nog geen 45 euro per persoon is. Niet veel dus als je bedenkt dat we de hele menukaart hebben besteld, begonnen zijn met champagne en geëindigd zijn met cocktails!

Na het eten is iedereen terug naar huis gegaan. Toen ik thuis kwam zat het hele huis nog vol en dus heb ik me maar over laten halen om nog met de huisgenoten mee naar Longstreet te gaan voor wat biertjes. In het Beerhouse hebben we een aantal uurtjes gezeten met een lekker biertje in onze hand en daarna zijn we weer redelijk op tijd naar huis gegaan. Voordat we naar huis gingen moesten er een paar nog even wat eten, pizza natuurlijk.. Ik had niet echt honger na mijn luxe diner maar ach een sandwich van 2 euro kan niet zoveel zijn dacht ik.. Een collega had mij verteld over de ‘ Great Gatsby’, een typisch Zuid Afrikaans gerecht wat ik geproefd moest hebben. Toen ik die op de menukaart zag staan voor 2 euro heb ik hem toch maar besteld! De man achter de balie bleef me hele rare vragen stellen over in hoeveel stukken hij mijn sandwich moest snijden ‘Should I divide it by 4?’ Uhh… nee ik denk dat ik een broodje wel alleen op kan! 5 minuten later kon ik mijn broodje ophalen. MIJN GOD wat was die groot. Een sandwich van minstens een halve meter lang en 15 cm doorsnee. Nu snap ik zijn vraag haha. Het broodje belegd met curry en slappe frietjes, perfect eten voor na het uit gaan maar niet aan te raden om in je eentje op te eten.

Zondag ochtend ben ik met een aantal huisgenootjes naar Hout Bay market gegaan om daar weer te eten. Daarna zijn we naar de Tafelberg gegaan. We waren allemaal te lui om te lopen dus hebben we lekker toeristisch gedaan en zijn we met de kabelbaan omhoog gegaan. Die doet er nog geen 5 minuten over en hiken duurt toch al gauw 2 of 3 uur. Boven op de tafelberg hebben we een goede steen uitgezocht om op te gaan liggen en hier hebben we een lekker middagdutje in de zon gedaan. Het beste middagdutje ooit boven op de tafelberg!

Afgelopen week op stage is het weer druk geweest. Ik ben nu druk bezig met het schrijven van mijn verslag tussen alle werkzaamheden door. Donderdag was het een Public Holiday en waren we dus vrij. Dat vraagt om een feestje! Met alle huisgenootjes zijn we daarom eerst lekker uiteten gegaan en toen thuis wat gaan drinken. Daarna weer op naar Longstreet naar het Beerhouse. In het Beerhouse hebben we met zijn allen de biertasting gedaan. Je krijgt een groot rond bord/klok met 12 verschillende bieren hierop. Voor elk uur eentje, of voor elke 5 minuten in ons geval! Binnen een uur was iedereen klaar met zijn bier-klok haha. Voordat we naar de volgende kroeg gingen hebben we de helft van de huisgenoten al op de taxi naar huis gezet omdat die net ietsje teveel gedronken hadden. Een aantal uurtjes later is ook de rest naar huis gegaan.

Donderdagochtend hebben we natuurlijk eerst lekker uitgeslapen en daarna zijn we lekker gaan brunchen. Al mijn huisgenoten hadden een barbecue van de Amerikaanse stageorganisatie, en ik zit daar als enigste niet bij. Ik had dus heel lief gevraagd of ik alsjeblieft mee mocht maar helaas mocht dat niet. Gelukkig is een huisgenootje thuis gebleven zodat ik niet alleen was.
Donderdagavond zijn we met zijn 4en vertrokken naar het Grand West Casino in Kaapstad. Hier hebben we wat rondgelopen en hebben we de smerigste sushi ooit gegeten. Na de sushi was het eindelijk tijd voor iets waar we al dagen op hadden gewacht! Het concert van Seal!! Ik zal eerlijk bekennen dat ik geeeen idee had wie Seal was toen iemand hierover begon maar toen we eenmaal zijn liedjes afspeelden gingen er natuurlijk wel wat belletjes rinkelen. We hadden de laatste kaarten voor het concert kunnen bemachtigen en zaten dus helemaal bovenaan helemaal achteraan in de zaal. We waren veruit de jongste mensen in het publiek maar hebben alle liedjes uit volle borst meegezongen haha. Het hele concert hebben we staan dansen achterin de zaal met een biertje in onze handen. De rest van de zaal zat star op zijn stoel met een glaasje water haha. Toen we halverwege het concert bier bij moesten halen bleek dat de bar dicht was.. rare regels hebben ze hier.. We zijn dus naar het fastfoodrestaurant aan de andere kant van het casino moeten rennen om daar een papieren beker met bier te halen en daarna zijn we weer snel terug gerend om niet te veel van het concert te missen haha.

Vrijdag ging de wekker helaas weer vroeg en was het weer tijd om stage te lopen. s’ Avonds zijn we weer lekker uit eten gegaan (ja, alweer, het is nu eenmaal goedkoper dan zelf koken ). Zaterdagochtend zijn we vroeg opgestaan om vervolgens naar Simons Town te gaan. Vanuit Simons Town zijn we naar Boulders Beach gekajakt. We mochten eerst zelf teams maken voor in de kajak. Uiteindelijk bleek dat wij de enige waren die begrepen hoe je een kajak bestuurd haha. Halverwege op de zee moest ik dus uit mijn kajak om te ruilen met iemand anders. Victor snapte het verschil tussen links en rechts niet en hij wilde maar niet luisteren naar de instructeur. Uiteindelijk zat ik dus met hem in een kajak. Hij was degene die moest sturen maar aangezien we telkens de verkeerde kant op gingen was dat nogal vermoeiend. Eenmaal halverwege zijn we omgedraaid en was ik degene die moest sturen. Dat ging gelukkig wat beter haha. Onderweg zijn we nog een paar zeehondjes tegen gekomen die om onze kajak heen kwamen zwemmen en op het strand zaten de pinguïns. Na iets meer dan 2 uur kajakken waren we terug in Simons Town, helemaal uitgeput en rillend van de kou. Het regende al de hele ochtend en het waaide hard. Eenmaal uit de kajak zijn we daarom snel om gaan kleden en lekker Fish & Chips gaan eten. s’Avonds zijn we weer sushi gaan eten en daarna zijn we weer vroeg gaan slapen. Zondag regende het weer de hele dag en zijn we dus vooral binnen gebleven met een dekentje op de bank, want het is hier echt koud!

Over minder dan 2 weken ben ik al weer thuis! Rare gedachte is dat om weer naar huis te gaan.. maar het weer in Nederland wordt gelukkig wel beter dan het weer hier in Kaapstad haha en ik zie er ook wel weer naar uit om iedereen te zien, ook al laat ik hier een hoop leuke mensen weer achter! Maar eerst nog even 2 weekjes knallen op stage om mijn opdracht en verslag af te ronden!

• 23 Juni 2016 - 19:56

Helene:

Tja...de laatste loodjes, Jessica. Alles hat ein ende, nur die wurst hat zwei! Dus alvast welkom terug bij de slager, gezellig dat je er bent op woensdag en vrijdag ;-) . Alles bij kunnen houden via je blog, maar niets gaat boven de "real-life" verhalen. Succes met het voltooien van je stageverslag, het afscheid nemen van vele nieuwe vrienden en het archiveren van alle mooie momenten! Tot snel! Groetjes