Eerste stageweek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Verbakel - WaarBenJij.nu Eerste stageweek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Verbakel - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek

Blijf op de hoogte en volg Jessica

19 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdagavond zijn we met zijn 5en (ik, 2 huisgenoten en 2 vrienden van ze) uit eten geweest bij Honeybun. Daarna zijn we bij ons in huis een spel gaan doen en vroeg naar bed gegaan. De rest van het weekend heb ik veel gelopen om uit te zoeken waar de supermarkt, mijn stagebedrijf, en alle andere dingen zaten. De mensen zijn hier over het algemeen erg aardig op straat, al ben ik wel elke dag nog een ‘apart’ persoon ben tegengekomen. Als ze niet naar je toe komen voor geld, dan ligt er wel een knock out midden op straat met zijn broek op zijn enkels.. volgens mijn huisgenoten gewoon een kwestie van ‘get used to it’.

Maandagochtend had ik mijn eerste stagedag. Ik weet dat het slim is om beter niet te lopen in je eentje over straat, maar aangezien het een drukke straat is, en het licht was dacht ik dat dat wel kon. Toen ik eenmaal op stage was aanbeland en Gillian (eigenaresse van het bedrijf) vertelde dat ik te voet was gekomen kreeg ik meteen een hele preek. Vanaf nu ga ik dan toch maar met de trein, want volgens de vrouwen hier is dat veiliger dan lopen. De volgende ochtend toen ik met de trein vertrok had ik hier toch meteen mijn bedenkingen over.. als ‘mensen met tasers (ja, van die stroomschokwapens) terug in de trein duwen omdat de trein zo vol is dat de mensen uit de deur hangen’ onder de categorie veilig valt, dan is het best veilig ja. Naar aanleiding hiervan heb ik dus maar besloten om voortaan 1e klas te gaan reizen, in de hoop dat daar geen tasers zijn!

Op stage is het verder nogal rustig. Bij het bedrijf werken ongeveer 12 Afrikaanse dames die heel de dag bezig zijn met het maken en inpakken van curry pasta’s, muesli, rijst en couscous. De bazin Gillian is een behoorlijke pittige tante, maar ze is vooral ook heel lief en bezorgt (belt ongeveer 7 keer per dag om te vragen hoe het gaat als ze er niet is). De andere ‘Spice Girls’ die hier werken zijn niet allemaal goed in Engels praten, maar ze proberen het wel en ze zijn erg aardig voor me. Ze zijn ook de hele dag aan het zingen en neurieen en hebben de grootste lol met elkaar, erg gezellig dus! Ik ben nu vooral nog kleine opdrachtjes aan het doen en mijn plan van aanpak aan het uitwerken, maar ga binnenkort beginnen met mijn eigen opdracht!

Dinsdagavond zijn we met alle huisgenoten en wat anderen naar de kroeg gegaan voor een pub quiz. Het thema was dit keer Ierland en lieten wij nu net toevallig 4 Ieren in ons team hebben! Die quiz hebben we dus gewonnen (lees: gratis bier en chicken wings!). Vrijdagmiddag zouden we eigenlijk Lions Head gaan beklimmen, maar door de regen hebben we dit helaas niet meer gedaan. In plaats daarvan maar uiteten geweest en een wijntje gedronken met alle huisgenoten. Zaterdag ben ik naar de Old Biscuit Mill gegaan. Hier hebben ze allemaal kleine designerwinkeltjes, een marktje en de neighbourgoods market (food market). Dat was dus lekker shoppen, eten, drinken en muziek luisteren in het zonnetje! Morgen ga ik met Malou op pad, zij is ook een food design student die hier stage loopt. We gaan naar Kirstenbosch botanical gardens en daarna gaan we nog de Tafelberg beklimmen.. dus dat wordt een zwaar dagje (en maandag waarschijnlijk nog zwaarder met veel spierpijn!)

  • 30 Maart 2016 - 10:41

    Ton:

    Weer een top verhaal ")

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 4429

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 02 Juli 2016

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: