Leven zonder voordeursleutel.. zucht - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Verbakel - WaarBenJij.nu Leven zonder voordeursleutel.. zucht - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Verbakel - WaarBenJij.nu

Leven zonder voordeursleutel.. zucht

Blijf op de hoogte en volg Jessica

28 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Toch nog even snel een korte blog voordat mijn vakantie met Frank begint. Afgelopen weekend heb ik het lekker rustig aan gedaan. Mijn weekend begon meteen goed want toen ik vrijdag thuis kwam kreeg ik de deur niet open.. blijkbaar hadden de bouwvakkers de deur van binnenuit op slot gedaan waardoor onze sleutels dus niet werkten. Daar stond ik dan.. gelukkig kwam de schoonmaakster toevallig eraan. Ook zij kreeg de deur niet open dus toen hebben we Rentaroom gebeld. Zij zijn naar ons toegekomen maar ook zij kregen de deur natuurlijk niet open.. uiteindelijk is er dus een mannetje met zijn gereedschapskist gekomen om het slot eruit te slopen. Het nadeel is alleen dat het nieuwe slot dus maar 2 sleutels had, één voor de organisatie en één voor mij en mijn huisgenoot. Elke keer moeten we nu dus de deur als nog open laten omdat anders één van ons twee niet binnen kan.

Vrijdagavond zijn we met mijn huisgenootje en wat anderen uiteten geweest en daarna hebben we als toetje het lekkerste ijs oooit gehad. Het was een heel schattig leuk ijstentje met de lekkerste smaken. Ik had zeezout-caramel ijs en lemon curd. Heeeerlijk! Zaterdag ochtend zijn we naar de Old Biscuit Mill geweest om daar weer te ontbijten. ’s Middags naar de Canal Walk shopping mall geweest. Met 400 winkels best wel een heeel groot shopping centre! Uiteindelijk daar nieuwe schoenen gekocht, want dat was echt heel hard nodig. Door al dat hiken zaten mijn andere schoenen vol gaten en beschadigingen van alle rotsen dus ik moest echt nieuwe schoenen hebben  Zaterdag avond met zijn 3en uiteten geweest bij de Mexicaan waar we nog niet eens de helft van ons bord op hebben gegeten omdat het zóó veel eten was. Zondagochtend zijn we om 11 uur vertrokken naar Devil’s Peak. Dat is de berg die net voor de Tafelberg ligt. De berg is ongeveer net zo hoog als de Tafelberg maar de klim is gelukkig minder zwaar. In 2 uur zijn we naar boven gelopen en op de top hebben we onze lekkere appeltaartjes opgegeten. Het uitzicht boven op de berg was prachtig. Aan de ene kant de stad, aan de andere kant kijk je uit op de Tafelberg en op Lionshead. Nadat we ruim een uur boven op de berg hadden gezeten zijn we weer naar beneden gelopen. Bij de splitsing kozen we ervoor om via de tafelberg terug te lopen. Geen goede keuze want dat duurde dus nog ruim 2 uur extra.. wel een hele mooie route met mooie watervalletjes maar uiteindelijk hebben we dus weer ruim 6 uur gelopen in totaal.

Dinsdagavond toen ik thuis kwam van stage was het weer zo ver… de deur was weeeer dichtgedaan dus ik kon weer niet binnen. Ik had nog wel een briefje op de deur geplakt met ‘do not close this door!!’ maar helaas.. Daar stond ik dan.. geen idee hoelaat Pam thuis zou komen. Eerst heb ik Rentaroom weer proberen te bellen maar het nummer was na 5 uur natuurlijk niet meer bereikbaar, en een ander nummer had ik niet van ze. Ik ben daarom maar naar mijn oude huis gelopen in de hoop dat zij binnen ergens een nummer hadden hangen van Rentaroom, helaas was er niemand thuis.. toen kwam ik gelukkig Ben tegen onderweg, mijn oude huisgenoot. Die heeft me een kaartje gegeven met het nummer wat ik nodig had. Toen ik net wilde gaan bellen had mijn telefoon alleen net besloten om uit te vallen.. daar stond ik dan, zonder sleutel en zonder telefoon haha. Toen maar aangebeld bij de buren om een oplader te vragen maar ook daar was niemand thuis. Toen ik uiteindelijk naar een cafeetje wilde lopen om te vragen of ik daar misschien kon bellen kwam ik gelukkig net Pam tegen! Die heeft weer naar Rentaroom gebeld en een half uur later kwam dezelfde man als vrijdag weer met zijn gereedschapskistje aan. Gelukkig hoefde nu niet het hele slot eruit maar hoefde ze alleen het slot open te draaien.
Nadat ik weer naar binnen kon heb ik snel mijn spullen gepakt, mijn oranje shirt aangedaan en ben ik naar Malou vertrokken. Bij Malou nog even een biertje gedronken en toen zijn we vertrokken naar Longstreet naar het Kingsnight feest! In het begin was het een beetje ongemakkelijk.. al die Nederlanders bij elkaar met Nederlandse muziek en niemand danste natuurlijk want het was nog maar 10 uur, en wij Nederlanders gaan dus echt niet voor 12 uur de dansvloer op haha. Al gauw begon het gezellig te worden. De eerste 5 drankjes zijn betaald door een aardige Nederlander die in Kaapstad werkte. Hij vond dat hij als ‘werkende Nederlander’ altijd een drankje moest betalen voor Nederlandse studenten die hij tegenkwam in een kroeg in het buitenland, dus dat kwam goed uit! Hij heeft me ook nog een baan aangeboden als nanny voor 10000 rand per maand maar dat aanbod heb ik toch maar afgeslagen ;). De rest van de avond was erg gezellig en toen we om half 5 besloten dat het wel genoeg was geweest hebben we een taxi besteld om naar huis te gaan. De volgende ochtend, nouja middag, toen ik wakker werd en op mijn telefoon keek was het plotseling al 1 uur smiddags (oepsie!). Normaal ben ik om 7 uur s’ ochtends hier klaar wakker maar ik had mijn slaap nodig denk ik haha. Smiddags wilde we gaan picknicken op Signal Hill maar het heeft de hele middag geregend.. uiteindelijk hebben we het eten dus maar binnen op gegeten.

Donderdag avond (vanavond) zou ik Frank eigenlijk ophalen van het vliegveld.. maaaar hij had vertraging en maar een overstap in Parijs van één uur. Frank had wel het vliegveld gered maar de koffers en alles waren al geannuleerd dus nu zit hij de hele dag nog vast in Parijs. Vannacht vliegt hij naar Johannesburg en morgenmiddag ga ik hem dus nu ophalen op het vliegveld! Helaas hebben we dan te weinig tijd om ook nog de Tafelberg te beklimmen omdat we zaterdag al naar Robbeneiland gaan en ’s avonds al naar Johannesburg vliegen. Ik denk dat we daarom maar als echte toeristen met de kabelbaan omhoog gaan, scheelt weer een hoop spierpijn!

Oh en ik heb net een mailtje gekregen van Rentaroom. Ze hebben een envelop met de sleutel van de voordeur onder mijn deur door geschoven dus dat betekend dat ik na een week eindelijk gewoon naar huis kan zonder me zorgen te maken over het feit of ik binnen kan of niet én de voorkeur kan nu dicht, scheelt een paar graden en is toch wel een iets veiliger gevoel hier in Kaapstad.

  • 21 Mei 2016 - 10:27

    Mama:

    Knap van je Jessica hoe je alles toch geregeld krijgt !
    Grappig dat ze zover weg toch kingsnight vieren !
    Nederlanders zijn overal te vinden en voor een feestje zijn ze wel te porren.
    Heel vervelend voor de vertraging van de vlucht en daardoor kortere vakantie samen.
    Maar ja dat is overmacht.
    Een hele fijn weerzien samen en geniet ervan !
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 4424

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 02 Juli 2016

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: